Wednesday, November 24, 2010

Dubai Fashion Week- Abaya Fashion Roundup Part 2! - !الجزء الثاني من أسبوع دبي للموضة- تصاميم العبايات

هنا الجزء الثاني من جولات العباية الخاصة بإسبوع دبي للموضة! خلال هذا الاسبوع تم التركيز بشدة على العبايات ورأينا العديد من التصاميم والأشكال المختلفة للعديد من العبايات والمصممين.


تعتبر حناين من رواد العباية والشيلة في الأمارات، وقد قامت بعرض مجموعة رائعة من الشيلات والعبايات خلال أسبوع الموضة في دبي.

Here’s part 2 of our round up for Dubai Fashion Week! Abaya fashion was heavily stated during this week and we saw various designs and influences for abayas.

Hanayen showcased its finest collection of abayas and sheilas during the week and is one of the leading providers of Abayas and Sheilas in the UAE.






لمياء عابدين وهي إماراتية حاصلة على درجة البكالوريوس في إدارة الأعمال، عانت كثيراً وهي تبحث عن تلك العباية المميزة والفريدة من نوعها. فقررت أن تصمم عباياتها الخاصة! عبايات خاصة قمة في الإبداع والتفرد، وتعطي اللباس الوطني ككل بيان الموضة الجديدة. وعكست تصاميمها العديد من الملابس التقليدية كالساري والكيمونو وكذلك البنطلون.

Lamya Abedin is An Emarati woman with a Bachelors Degree in Business Administration. while searching for a special abaya for herself, she wasn’t able to find that "One-of-a-Kind" piece and that led her to create her abayas – all individual pieces of creativity and exclusivity, giving the national dress a whole new fashion statement. Her designs have seen reflections of traditional wear like kimonos, saris, even pantaloons.



اسمحوا لنا أن نعرف ما رأيك في هذه العبايات. هل أعجبتكم تصاميم حناين ذات الأنماط التقليدية، أم تصاميم لمياء والتي تجمع مابين التصاميم التقليدية والحديثة؟


Let us know what you think of these abayas. Are Hanayen’s traditional styles better than Lamya’s fusion collection? Leave us your comments!

No comments:

Post a Comment